Czy wyceniając swój produkt lub swoją usługę, bierzesz pod uwagę czas potrzebny na ich realizację lub wytworzenie?

W dzisiejszym odcinku odpowiem Ci, dlaczego to błąd.

Nazywam się Justyna Kwiatkowska i pomagam pasjobiznesmenkom generować coraz to wyższe dochody bez poczucia wstydu. Moim hasłem przewodnim jest: „Mów bez wstydu o pieniądzach”. Prowadzę blog, na którym dzielę się swoimi spostrzeżeniami. Jestem również autorką programu „Zadbana finansowo”.

Czas przejść do mojej odpowiedzi.

<iframe src="https://www.youtube.com/embed/3Vddf053-PY" width="560" height="320" frameborder="0" allowfullscreen="allowfullscreen"></iframe>
jeśli zamiast oglądać video, wolisz posłuchać, to tutaj możesz to zrobić:

Wycena usługi a czas

przez Justyna Kwiatkowska

możesz też pobrać AUDIO na swój kompyter/telefon i wysłuchać w drodze samochodem lub podczas wykonywania innych rzeczyPOBIERZ

Transkrypcja nagrania:

 

To błąd uwzględniać w wycenie dla klienta czas wytworzenia produktu lub realizacji usługi.

 

Spójrz: jeśli jako klientka zwracam się do Ciebie z prośbą o wycenę konkretnego produktu lub konkretnej usługi, a Ty odpowiadasz, że nie wiesz, ile czasu Ci to zajmie, więc jest Ci trudno oszacować cenę, jest dla mnie jasne, że wyceniasz swój produkt/swoją usługę w zależności od czasu potrzebnego na ich wytworzenie. Kiedy bierzesz pod uwagę czas realizacji usługi/produktu – popełniasz masakryczny błąd.

 

Dlaczego to masakryczny błąd?

 

Bo wychodzi na to, że im więcej czasu potrzebujesz na zrealizowanie usługi, tym ta usługa będzie droższa.

W takim razie powiedz mi, dlaczego rzeczywistość jest inna.

Zakładając, że im droższa usługa, tym więcej czasu wymaga jej wykonanie, osoby początkujące, które nie są biegłe w tym, co oferują, będą potrzebowały więcej czasu na realizację usługi lub wytworzenie produktu.

 

Ekspert stałby się bankrutem!

 

 

Idąc tym tropem myślenia, okazuje się, że każdy ekspert, każda osoba biegła w tym, co robi, która potrzebuje niewiele czasu na wytworzenie tego, czego klient oczekuje,  powinna zarabiać mniej, bo mniej czasu poświęca swojej pracy. To chyba paradoks, nie sądzisz?

 

Powiem Ci jedno: jeżeli ktoś, do kogo się zgłaszam, odpowiada, że nie wie, ile czasu potrzebuje, aby wykonać dla mnie zlecenie, dla mnie oznacza to jedno: że jest to osoba początkująca. Bo specjalista nigdy tak nie odpowie.

Moja rada od serca!

Jeżeli chcesz być postrzegana jako ekspertka w swojej dziedzinie, jako osoba, która zna się na rzeczy, nigdy nie mów, że aby wycenić swoją usługę, potrzebujesz dowiedzieć się kilku ważnych rzeczy i obliczyć, ile czasu zajmie Ci jej wykonanie.

Dałam Ci do myślenia?

 

Ciekawa jestem, czy zgodzisz się ze mną, że nie należy uwzględniać czynnika czasu przy wycenianiu swoich usług i produktów. Zapraszam do dyskusji w komentarzach poniżej.

 

Może zainspiruję Cię do innego myślenia o wycenianiu swoich produktów i usług.

W kolejnym odcinku odpowiem Ci, jak spokojnie podnieść ceny i uargumentować ten fakt klientowi.

A jeśli interesuje Cię kwestia zadbania finansowego to koniecznie sprawdź program Zadbana Finansowo