Chcę Ci dzisiaj pokazać jedno miejsce.

Przeszłam na bulwary wiślane niedaleko Mostu Gdańskiego i pomyślałam, że to idealne miejsce do tego, by odpowiedzieć Ci na pytanie, dlaczego biznesy oparte na pasji nie zarabiają.

Nazywam się Justyna Kwiatkowska i pomagam kobietom generować coraz to większe dochody bez poczucia wstydu. Moim hasłem przewodnim jest „Mów bez wstydu o pieniądzach”. Znajdziesz mnie na www.pracowniasukcesu.com

Możesz też posłuchać i pobrać audio w formacie mp3

Pasjo-biznesy to układ idealny

Robisz coś, co kochasz i jeszcze Ci za to płacą.

To połączenie satysfakcji, poczucia spełnienia, realizacji swoich pomysłów, szczęścia, wolności, niezależności i poczucia, że masz wpływ na swoje życie. Ogromna proaktywność. I pieniądze.

Podczas organizowanych przeze mnie warsztatów (na przykład „Startuj i zarabiaj”) zjawiali się różni uczestnicy, chcący prowadzić pasjo-biznes, których pytałam: „Po co chcesz prowadzić pasjo-biznes?”. W odpowiedzi słyszałam to, co wymieniłam powyżej: wolność, niezależność, satysfakcja, realizacja pomysłów, poczucie wpływu, decydowanie o sobie itd.

Piękne, piękne idee.

„A gdzie zysk?” – dopytywałam.

„Jak to?”.

„No, tak… Zysk”

Na samej idei nie zarobisz

Pamiętam, jak na pierwszym roku studiów, podczas zajęć z ekonomii, jeden z profesorów powiedział: „Firma powołana jest do tego, żeby wypracowywać zysk”.

A czym jest zysk? To różnica między Twoimi dochodami a kosztami.

Okazuje się, że często motywem przewodnim pasjo-biznesów nie jest zysk, ale właśnie przyjemność. A przyjemność, przynajmniej na początkowym etapie, nie wiąże się z zyskiem. Jak dochodzimy do zysku w firmie? Firmie płacą klienci. Aby klienci zapłacili – musisz im pomóc. To oczywiste. Abyś mogła im pomóc – muszą zakupić Twój produkt. Który Ty musisz sprzedać.

Tymczasem kto z prowadzących pasjo-biznesów uważa, że sprzedaż jest przyjemna? Gdy pytam, kto lubi sprzedaż – patrzą na mnie jak na wariatkę.

Jak niewiadomo o co chodzi w biznesie, to chodzi o … sprzedaż…

Sprzedaż często kojarzona jest z „Wilkiem z Wall Street”, naciąganiem, manipulowaniem, wciskaniem czegoś komuś, akwizycją. Sprzedaż kojarzy nam się źle. Z czymś brudnym, trudnym; z czymś, czego nie chcemy dotykać; z czymś, co wymaga poznania tajnych technik, przekonywania, łapania w zasadzkę; wreszcie z rzeczami, na jakie nie każdy z nas ma ochotę, w szczególności pasjonaci. Jednym z powodów jest zatem złe nastawienie do sprzedaży bo…

Dzięki sprzedaży mogę realizować swoją pasję. Dzięki sprzedaży mogę czerpać zyski z pracy, którą kocham. Dzięki sprzedaży mogę pomagać innym kobietom.

Pierwsza umiejętność w biznesie to według mnie umiejętność sprzedaży

Bez sprzedaży nie zarobisz na swoich pomysłach, swoich usługach i swoich produktach. I mimo, że klienci chcieliby skorzystać z Twoich produktów – nie mogą ich kupić, ponieważ Ty nie sprzedajesz. Za chwilę będę miała dla Ciebie niespodziankę, obejrzyj więc video lub przeczytaj wpis do końca.

Jaki związek ma znajdujący się za mną most z pasjo-biznesem?

To Most Gdański, łączący dwie części Warszawy. Po jednej stronie znajdują się biurowce, uporządkowana przestrzeń, nowoczesność, pieniądze.

Po drugiej stronie jest przestrzeń praska, w której czuć ducha artystycznego, pasję, i w której znajduje się wiele ciekawych zakątków, do których docierają nieliczni. Jest nawet nieuregulowany brzeg i mają miejsce nietuzinkowe wydarzenia artystyczne. Tam jest pasja.

Ludzie zbudowali most, by połączyć dwie części miasta i przejść z jednego brzegu na drugi.

Co ciekawe, idąc od strony pasji po tej części brzegu, na której znajdują się pieniądze, widzisz hasło: „Miło cię wiedzieć”.

Jak zatem znaleźć most, łączący pasję z pieniędzmi, pasję z biznesem i pasję ze sprzedażą?

Znalazłam taki most i chcę Ci o nim opowiedzieć.

Most nazywa się SPRZEDAŻ EMPATYCZNA i oznacza poszanowanie siebie samej i swoich potencjalnych klientek i klientów. Dużo, dużo empatii, dobrej zabawy i efektywności.

Dlatego już teraz zapraszam Cię na mój webinar, który odbędzie się 29 września o godz. 21:00, podczas którego opowiem Ci o sprzedaży empatycznej oraz o tym, co już teraz możesz zrobić, by zmienić swoje nastawienie do sprzedaży, i efekty, jakie generujesz w swoim biznesie oraz czerpać większe zyski, pomagając jeszcze większej liczbie klientów.

Poniżej możesz się zapisać, webinar jest bezpłatny.

Kliknij tutaj, a będziesz mogła dołączyć do webinaru „Sprzedaż empatyczna dla pasjo-biznesów”

Miło mi Cię będzie zobaczyć!

Na koniec chcę zapytać, jak Ty postrzegasz sprzedaż? Jak Ty postrzegasz zarabianie pieniędzy na pomaganiu?

Swoją odpowiedzią podziel się w komentarzu.

Wykonaj bezpłatnie test na Archetypy Finansowe®

I poznaj swoją osobowość finansową, aby sprawdzić swoje talenty i mocne strony finansowe.

Wyraź zgodę

You have Successfully Subscribed!