bookkeeping-615384_1280Im więcej spotykam się z osobami, które myślą o swojej firmie, a nawet takimi, które mają już swoją firmę tym bardziej przecieram oczy z niedowierzania, w niektórych przypadkach.

Ile zarobisz na swoim biznesie? Ile chcesz zarabiać?

Kwota jest podawana w miarę szybko, ale potem kiedy sprawdzamy ile produktów trzeba sprzedać lub pozyskać klientów na usługi nijak się to zamyka. W wielu przypadkach okazuje się, że ilość, jaką potrzebujemy sprzedać przewyższa moce przerobowe. Czy tak to sobie wyobrażałaś, kiedy myślałaś o swojej firmie i dochodach?

Jest jeszcze jeden ważny punkt, wiele osób tego nie robi, a może napiszę konkretnie, wiele kobiet nie oblicza ile musi sprzedaż by zarobić określoną kwotę bo się boją.

Strach przed poznaniem prawdy wiele kosztuje

Jakkolwiek to brzmi, tak jest. Wolimy się puścić w działanie, w tworzenie, w „bawienie się w biznes” niż zebranie faktów finansowych.

A prawda jest taka, że póki nie poznamy konkretnych kwot, ilości – nie wyznaczymy sobie dokładnie i specyficznie celu, który chcemy osiągnąć. W wirze działań umykają nam najważniejsze kwestie. Może się okazać, że jak poznasz te kwoty to trzeba będzie jednak zmienić model biznesowy, chyba, że działasz charytatywnie lub Twoja firma jest jedynie dodatkiem do pracy na etacie.

Zejdź na chwilę na ziemię i zabierz kalkulator

Może i pozbywam złudzeń i wyobrażeń, ale fakty mówią same za siebie. Jeśli nie zarabiasz na swoim biznesie, nie będzie biznesu. Nie mówię, że zarabianie to jedyny cel biznesu, bo nie jest, ale to fundament do tego byś mogła się rozwijać, odpoczywać, dbać o własną energię, realizować potrzeby, a jak nie ma pieniędzy na podstawowe rzeczy to fundujemy sobie frustrację.

Czy tworzymy biznes by fundować sobie frustrację?

Nie, ale tak może być kiedy nie zbudujesz podstawowych fundamentów, nie obliczysz i skalkulujesz oferty, nie dowiesz się ilu klientów musisz pozyskać, ile sprzedać.

To jedna z podstaw. Ominiesz ten etap, możesz słono zapłacić. Poznasz i skonfrontujesz się z nim, może Ci to pomóc w rozwinięciu modelu biznesu, możesz jeszcze sporo pozmieniać by doprowadzić do celu. Nie polecam ucieczki w niewiedzę.

Ile zarobisz na swoim biznesie?

To pytanie ma jeszcze drugie dno. Myślę teraz o wartości, którą wnosisz w życie klientów. Jak wyceniasz swoją pracę, do kogo kierujesz swoją ofertę, jak mówisz o niej – to wszystko wypływa z własnego poczucia wartości. Wiadomo jest jedno, im więcej masz doświadczenia, tym lepiej się cenisz. Trening czyni mistrza. Niektórzy rosną wraz z rozwojem swojej firmy i dopiero po jakimś czasie wszystko nabiera większego znaczenia i wartości.

Pomyśl o tym, że klienci zapłacą Ci równowartość wartości, jaką wnosisz w ich życie. A jaką wartość wnosisz?

PS. Jeśli interesuje Cię sprawa własnych relacji z pieniędzmi, to koniecznie zajrzyj tutaj