Autentyczność?

Kiedy ktoś chce porady ode mnie, jak się zachować w danej sytuacji, czy to w kwestii pozyskania klienta, czy negocjacji czy zbudowania oferty, zadaję pytania. Pytania zadaję zawsze bo to klucz do tego by znaleźć odpowiedź w sobie.

– a jakie masz opcje?

– co dla Ciebie jest ważne w tym?

– jaki jest Twój cel w kontekście tej sytuacji?

Dlaczego zadaję pytania, a nie daję gotowych rozwiązań? Każdy zna odpowiedzi w sobie!

POKAŻ TWARZ

Dziś trochę inaczej, dlaczego autentyczny biznes?

1. bo sztuczki sprzedażowe nie działają długofalowo

2. bo manipulacja obraca się przeciwko Tobie, w końcowym efekcie tracisz

3. ludzie nie kupują wciskania, nakręcania i fałszu

Kiedy rozmawiam ze sprzedawcami, handlowcami wyuczonymi sztuczkami sprzedażowymi przeraża mnie ich działanie. Czekam na dzień kiedy większość ludzi będzie świadoma i wyczulona na manipulacje. Klienci już mają dość takiego zachowania, nie kupują wciskania i nachalności i im wcześniej to zrozumiesz, tym lepiej dla Twojego biznesu.

Zdaj sobie sprawę z tego, że dzisiaj nasi klienci nawet nie oglądają TV bo denerwują ich reklamy, klienci dominują, podaż przewyższa popyt w wielu branżach i to klienci wybierają co chcą, mają też zasadniczy głos w naszej firmie i to oni są źródłem poleceń bądź negatywnych opinii. Nie ma firmy bez klientów. Tu warto zwrócić uwagę, że więcej osób niezadowolonych z naszych usług skomentuje nas w sposób negatywnych, a Ci z wachlarza zadowolonych, nie zawsze pochwalą nas wśród swoich znajomych bądź publicznie. Tak jest po prostu, że szybciej rozsyłamy informacje negatywne niż te pozytywne.

Jak prowadzić biznes w dzisiejszym świecie by to służyło i nam, właścicielom i naszym klientom czy partnerom?

Bądź autentyczny w tym, co robisz!

Autentyczny czyli prawdziwy, taki jaki jestem. Kierujący się pobudkami wynikającymi z dobrych intencji i wartości. Ludzie szybko wyłapują kłamstwo i niespójność, każdy z nas ma taki „wbudowany radar” – ja to tak nazywam, który jest wyczulony na kłamstwo.

Autentyczność jest dziś wartością, za którą pójdą Twoi klienci. Autentyczność jest wartością, za którą zapłacą Twoi klienci.

Bycie autentycznym to pokazanie własnej twarzy biznesu, emocji. Bycie autentycznym to działanie w zgodzie z samym sobą i z szacunkiem do klienta. Bycie autentycznym do sedno działań i klucz sukcesu.

Żeby być autentycznym we własnym biznesie trzeba rzetelnie podejść do siebie i swojej firmy. Produkty i usługi muszą być najwyższej jakości, inaczej wciąż będziesz pozyskiwał nowych klientów, bo obecni nie będę wracali do Ciebie, a tym bardziej polecali dalej.

Bądź autentyczny w swoim biznesie, a klienci Cię pokochają!

Jak zacząć podróż do autentycznego biznesu?

Możesz odpowiedzieć sobie na poniższe pytania:

– Kim jesteś?

– Kim jesteś jako ekspert?

– Co Cię ekscytuje?

– Czego dokonałeś?

– Co umiesz?

– W czym pomagasz innym?

– Co inni mogą wziąć sobie z Twojej historii?

To początkowe pytania, odpowiedzi wykorzystaj to zbudowania oferty, rozmów z klientami, sprzedaży, komunikacji.

Pokaż własną twarz we własnym biznesie, zdejmij maskę!

A dla Ciebie co oznacza bycie autentycznym w swoim biznesie? Podziel się ze mną swoimi przemyśleniami, doświadczeniem lub uwagami.